Sugadintas ar dingęs bagažas – žinokite savo teises
2023 lapkričio 22 d. 22:49
Keleiviai, siekdami apsaugoti savo lagaminus nuo sugadinimo ar vagystės imasi įvairiausių gudrybių, pvz.: užrakina papildomomis spynomis, įsigyja specialius lagaminų dėklus ar bagažą apvynioja stipria plėvele. Visa tai padeda, bet nevisada apsaugo nuo nemalonių patirčių oro uostuose, pvz. https://www.delfi.lt/veidai/zmones/oro-uoste-apvogti-marketingo-specialistes-monikos-ra-lagaminai-patyre-didelius-nuostolius-95141923
Tad žinokite savo teises bei pareigas bagažo sugadinimo atveju:
vežėjas atsako už žalą, atsiradusią sunaikinus, praradus arba sugadinus įregistruotą bagažą, jeigu atsitikimas, kuris buvo sunaikinimo, praradimo arba sugadinimo priežastis, įvyko orlaivyje arba bet kuriuo kitu laikotarpiu, per kurį vežėjas buvo atsakingas už įregistruotą bagažą.
Vežėjas atsako ne tik už registruojamą, bet ir už neregistruojamą (rankinį) bagažą, jei žala atsirado dėl vežėjo darbuotojų ar vežėjo atstovų kaltės.
Bendroji vežėjo atsakomybė dėl bagažui padarytos žalos yra ribojama iki 1288 specialiųjų skolinimosi teisių, kas sudaro apie 1500 Eur. Tokiu būdu, nepriklausomai nuo to, kad jums padaryta žala dėl bagažo sugadinimo viršys 1288 SST, maksimali atlygintina suma negalės būti didesnė kaip 1500 SST. Tačiau, žinokite, jog keleivis bagažo registracijos metu turi teisę užpildyti specialią deklaraciją, nurodydamas vežamų daiktų vertę ir sumokėti papildomų pinigų sumą, esant tokiai situacijai, sugadinus bagažą vežėjas privalės sumokėti sumą neviršijančią deklaruotos sumos.
Jei atgavus registruotą bagažą (o tam tikrais atvejais ir rankinį) pastebėjote, jog jis sugadintas, kuo skubiau vežėjui pateikite rašytinį skundą dar būdami pačiame oro uoste ir neišvykus iš jo, atvykus į „Lost&Found” skyrių. Nepateikus skundo per 7 dienas nuo registruoto bagažo gavimo, laikoma, kad keleivis neteko teisės į ieškinio pareiškimą.
Tinkamai ir laiku pateikus pirminį skundą dėl bagažo sugadinimo, keleivis turi 2 metų laikotarpį, per kurį gali kreiptis į teismą dėl žalos atlyginimo.
Iškilus klausimams ir problemoms, esame pasirengę jums padėti.
#ADER #travellaw #TourismLaw #kelioniuadvokatas
Nuotr.: unsplash