Netikras pranešimas „Padėta b*mba“ – ar keleiviams priklauso kompensacija?
2023 spalio 23 d. 11:15
Sekmadienio vakarą Kauno geležinkelio stotyje dėl palikto įtartino daikto pradėta keleivių evakuacija. Kelias valandas tikrinus stotį ir nieko neradus, traukinių darbas atnaujintas ir keleiviai galėjo saugiai tęsti kelionę. Ar šiuo atveju, geležinkelio įmonė turi keleiviams mokėti kompensacijas? Komentuoja kelionių advokatas E. Rusinas.
Nuo šių metų vasaros pradėtame taikyti naujajame Europos Parlamento ir Tarybos Geležinkelio keleivių teisių ir pareigų reglamente naujai įtvirtintas ypatingų aplinkybių apibrėžimas, kurios iki šiol geležinkelių veiklą reglamentuojančiuose ir keleivių teises nustatančiuose dokumentuose įtvirtinta nebuvo.
Jame sakoma, kad geležinkelio įmonė neprivalo mokėti kompensacijos, jei gali įrodyti, kad vėlavimas, praleistas persėdimas arba atšaukimas buvo tiesiogiai nulemti arba yra neatsiejamai susiję ne tik su ekstremaliomis oro sąlygomis, didelėmis gaivalinėmis nelaimėmis arba didelėmis visuomenės sveikatos krizėmis, bet ir trečiųjų asmenų elgesiu, pvz., pranešimais apie sprogmenis ir panašiai.
Nepriklausomai nuo to, keleiviai turi žinoti, jog, jei vėlavimas siekia 60 minučių ar ilgiau, geležinkelio įmonė, teikianti paslaugą, kuri vėluoja, keleiviams turi nemokamai pasiūlyti maisto ir gaiviųjų gėrimų, atsižvelgiant į laukimo laiką, jei jų yra traukinyje ar stotyje arba jie pagrįstai gali būti pateikti atsižvelgiant į tokius kriterijus, kaip nuotolis iki tiekėjo, atvežimo laikas ir kaina.
#kelioniuadvokatas #ADER #TourismLaw
Nuotr.: unsplash