Ką rinktis: kompensaciją už atidėtą skrydį ar spėti į susitikimą?

2024 balandžio 16 d. 10:00

Keleivis rezervavo skrydį iš Diuseldorfo į Maljorkos Palmą ir atgal, tačiau skrydį vykdanti bendrovė pavėlino skrydį į Ispaniją šešiomis valandomis. Keleivis nepasimetė ir pats rezervavo pakaitinį skrydį, kad spėtų į darbo susitikimą. Pakaitinis lėktuvas nusileido į paskirties vietą pavėlavęs mažiau nei tris valandas. Sakytume, vėluoti 3 valandomis geriau nei 6, tačiau ar tokia iniciatyva yra kompensuojama? Advokato E. Rusino komentaras.

Europos Sąjungos Teisingumo Teismas šioje byloje priėmė prejudicinį sprendimą ir dar kartą išaiškino, kad ilgiau nei 3 valandom atidėto skrydžio keleiviai, kaip ir atšaukto skrydžio keleiviai, patiria žalą, pasireiškiančią negrįžtamu 3 ar daugiau valandų praradimu, kuri gali būti atlyginta, tik sumokant kompensaciją. Kitaip tariant, Reglamente numatyta teisė į kompensaciją yra neatsiejama nuo to, ar buvo prarastos trys, ar daugiau valandų.

Tai reiškia, kad minėtas keleivis, nepasinaudojęs skrydžiu, kuriam turėjo patvirtintą rezervaciją, ir kuris dėl savo paties rezervuoto pakaitinio skrydžio į galutinę paskirties vietą atvyko mažiau kaip trimis valandomis pavėlavęs nei oro vežėjo iš pradžių numatytas atvykimo laikas, nepatyrė tokio laiko praradimo, todėl jam kompensacija nėra mokama. Gi, savo ruožtu, keleiviai, vykę atidėtu reisu ir į galutinę atvykimo vietą pavėlavę 6 valandas, įgijo teisę į kompensaciją.

Jei susidūrėte su panašiais klausimais, kreipkitės – esame pasirengę jums padėti.

#kelioniuadvokatas #ADER #TourismLaw

image

Nuotr.: pexels