Sutriko kelionė traukiniu? Jums priklauso kompensacija
2023 lapkričio 07 d. 14:01
Lietuvoje žmonės vis dažniau renkasi kelionę traukiniu – tai itin patogu, keliaujant didesnius atstumus. Tačiau net ir prieš kelias savaites įsigiję bilietus keleiviai skundžiasi dėl traukinių vėlavimų ir gedimų.
Kelionių advokatas E. Rusinas atkreipia dėmesį, kad ką tik įsigaliojo naujasis geležinkelio keleivių teisių ir pareigų Europos Parlamento ir Tarybos Reglamentas, kuriame sakoma, jog:
• geležinkelio įmonės privalo turėti draudimą, padengiantį jų atsakomybę už keleivius ir bagažą;
• jei traukinys vėluoja, keleivis, neprarasdamas teisės į transportą, turi teisę iš geležinkelio įmonės gauti kompensaciją ir susigrąžinti 25 proc. bilieto kainos. Jei traukinys vėluoja nuo 60 iki 90 minučių – 50 proc. bilieto kainos, o tuo atveju, kai traukinys vėluoja 120 ar daugiau minučių.
• jei vėlavimas siekia 60 minučių ir ilgiau arba kelionė atšaukiama, keleiviams privalo būti nemokamai pasiūloma maisto ir gaiviųjų gėrimų, esant būtinybei, viešbutis ar kita apgyvendinimo vieta;
• įvesta nauja ypatingų aplinkybių sąvoka, kurios iki šiol geležinkelio transporto sferoje nebuvo.
Geležinkeliai neprivalo mokėti kompensacijos, jei gali įrodyti, jog vėlavimas, praleistas persėdimas ar atšaukimas buvo tiesiogiai nulemti ypatingų aplinkybių (ekstremalių oro sąlygų, didelių gaivalinių nelaimių, didelių visuomenės sveikatos krizių), keleivio kaltės arba trečiojo asmens elgesio (ant geležinkelio bėgių patekę asmenys, kabelių vagystės, transporto priemonėje kilusios ekstremalios situacijos, teisėsaugos veiksmų, sabotažo ar terorizmo.
Straipsnis apie situaciją https://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/lietuvos-gelezinkeliu-darbuotoju-atstovas-ispeja-dabar-yra-labai-blogai.d?id=94965633
#kelioniuadvokatas #ADER #tourismlaw
Nuotr.: unsplash