Dinaminė kelionių paketų kainodara – būdas greitai reaguoti į paslaugų tiekėjų pokyčius ar vartotojų klaidinimas?

2024 spalio 15 d. 9:03

Susigundėte reklama, kur kelionė į išsvajotą šalį kainuoja tik „x99“ eurų. Pirkimo metu kaina ima keistis ir, nebūtinai, į mažesnę pusę. Tad jūsų kelionė pabrangsta keliasdešimt ar net keliais šimtais eurų. Jūs sakote – neteisinga, kelionių agentūra teigia, kad tokia dinaminė kelionių paketų kainodara. Kas teisus? Advokato E. Rusino komentaras.

Šiuo metu Olandijoje kaip tik nagrinėjamas ginčas tarp vartotojų teisių gynimo agentūros ir kelionių agentūrų, pardavinėjusiųkelionių paketus dinaminėmis kainomis. Pirmoji laikosi pozicijos, jog kelionių agentūros pažeidžia sąžiningą prekybos praktiką, nurodydamos pradinio lygio atostogų paketų kainą, kuris užsakymo metu vis tiek gali keistis aukštyn arba žemyn.

Savo ruožtu kelionių agentūros teigia, kad skirtumas tarp pradinės kainos, nurodytos pirmą kartą, ir kainos, nurodytos po kainų patikrinimo, atsiranda dėl tiekėjų siūlomų kelionės elementų prieinamumo ar kainų pasikeitimų. Pirmą kartą nurodyta kaina buvo teisinga ir galiojo tuo metu, kai paketas buvo įtrauktas į interneto svetainę. Tačiau, pasikeitus faktinių tiekėjų siūlomų paketo sudedamųjų paslaugų kainoms, kelionių paketo kaina gali kisti. Kitaip tariant, kuomet kelionių paketas patalpinamas svetainėje, jis iš tikrųjų yra prieinamas už nurodytą kainą, todėl yra teisingas ir aktualus. Kainos gali būti atnaujinamos kas kelias valandas arba kasdien.

Pradinė kaina, kurią vartotojas mato apsilankęs interneto svetainėje ir dar nepasirinkęs konkrečios apgyvendinimo vietos ir datos, yra pagrįsta naujausia tos paieškos sistemos versija. Tačiau atostogų paketo prieinamumas už tą pradinę kainą gali pasikeisti, jei vieno iš elementų nebėra (už tą pačią kainą). Pavyzdžiui, tam tikros lėktuvo vietos nebėra laisvos, todėl gali tekti ieškoti kitos vietos ar net kito skrydžio. Be to, oro transporto bendrovės ir apgyvendinimo paslaugų teikėjai, atsižvelgdami į pasiūlą ir paklausą (dar vadinama dinaminė kainodara), nuolat koreguoja įvairių atostogų paketo elementų kainas.

Kai vartotojas pasirenka konkretų atostogų paketą, realiuoju laiku vėl užmezgamas ryšys su atostogų paketo ar atskiros paslaugos teikėjo (-ų) rezervavimo sistema ir patikrinama, arpaslaugas galima rezervuoti ir už kokią kainą. Tai gali būti ta pati kaina, jei visas paslaugas galima įsigyti už tą pačią kainą, taip pat šiek tiek didesnė arba mažesnė kaina. Šiuo atveju, svarbu tai, kad reklamuojant kelionių paketus vartotojai turi būti aiškiai informuojami apie kainų pokyčio tikimybę.

Sprendimas teisme kol kas nėra priimtas, tačiau teismas, pritaikydamas laikinąsias apsaugos priemones jau sustabdė kelionių agentūroms paskirtų baudų mokėjimą iki bus išnagrinėta byla.

#kelioniuadvokatas #ADER #TourismLaw

image

Nuotr.: pexels